”Företag fega i sociala medier”

See on Scoop.itSociala Medier idag

De sociala medierna blir allt populärare för företag att synas i, men dialogen med kunderna kan vara ett tvåeggat svärd.

Patricia Mellin‘s insight:

Det viktigaste de sociala medierna bidrar med är inte marknadsföring, utan snarare att det är relationsbyggande. Traditionell marknadsföring är ren envägskommunikation, men genom Facebook kan vi istället få information om vad kunderna faktiskt efterfrågar, som till exempel vilka färger vi ska välja när vi tar fram nya skomodeller, säger Richard Woodbridge. 

See on computersweden.idg.se

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s